TESLİMAT VE İADE KOŞULLARI
Cayma Hakkı Kullanımı ve İade Şartları, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği hükümlerine tabidir.
GENEL:
1- Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu
ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
2- Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
3- Ürünler sipariş tarihinden itibaren 3 iş günü içerisinde kargoya teslim edilir.
4- Ürün sevkiyat masrafı olan nakliye/kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir.
5- Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa
teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir.
6- Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgesi, kullanım klavuzu gibi belgelerle teslim
edilmek zorundadır.
7- Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, satıcı bu durumu öğrendiğinden itibaren 3 gün içinde yazılı olarak
alıcıya bildirim yapmak zorundadır. Yazılı bildirimden sonra 14 gün içinde tahsil edilen toplam bedel Alıcı’ya iade edilmek zorundadır.
SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELİ ÖDENMEZ İSE:
8- Alıcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
KREDİ KARTININ YETKİSİZ KULLANIMI İLE YAPILAN ALIŞVERİŞLER:
9- Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit
edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından Satıcı’ya ödenmez ise, Alıcı, sözleşme konusu ürünü
3 gün içerisinde nakliye gideri ALICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade etmek zorundadır.
ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE:
10- SATICI, tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya
geciktirici hallerin oluşması gibi mücbir sebepler halleri nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu
ALICI’ya bildireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI da siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile
değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini SATICI’dan talep etme
hakkını haizdir. ALICI tarafından siparişin iptal edilmesi halinde ALICI’nın nakit ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı 14 gün içinde
kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal
edilmesinden sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka
tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ile 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra
ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu
tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ:
11- Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı
mal/hizmeti kargo/nakliye şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir.
ALICI , Teslimden sonra mal/hizmeti özenle korumak zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Ürünle
birlikte Fatura da iade edilmelidir.
CAYMA HAKKI:
12- ALICI’nın isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan, ‘açılmış‘ ya da ‘kullanılmış’
GIDA ve HİJYEN ürünleri sağlık ve hijyen konuları koşulları göz önünde bulundurulduğu için İADE EDİLEMEZ. ALICI tarafından ambalajı
açıldığı ya da kullanıldığı takdirde iade edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, teslim edildikten sonra başka ürünlerle
karışan ve doğası
gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler, ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün
değildir.
KUSURLU ÜRÜN BAŞVURU VE İADESİ
13- ALICI kendisine teslim edilen ürünün kalite, ebat, ve genel nitelikleri bakımından SİTE’de SATICI tarafından beyan ve taahhüt edilen
niteliklere uymadığını düşündüğü takdirde, 3 iş gününü geçirmemek şartıyla SATICI’ya yazılı olarak KUSURLU ÜRÜN başvurusu yapar. Yanlış
ürün gönderimi ya da son kullanma tarihi geçmiş ürün vb durumlarda sağlık ve hijyen kurallarına dikkat edilerek iade işlemi yapılır.
SATICI satılan ürünü yerinde veya ALICI’dan istenecek teknik resim veya numune üzerinden kontrol ederek ALICI’nın KUSURLU ÜRÜN
başvurusunu yazılı olarak onaylar veya reddeder. SATICI tarafından malın iade alınması kabul edildiği takdirde, ALICI tüzel bir kişilik ise,
iade işlemi yapılırken KUSURLU MAL’IN kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir.
Faturası kurumlar adına düzenlenen KUSURLU ÜRÜN iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde yapılamayacaktır.